Nowy uczestnik Zarejestruj się Mam już konto Zaloguj się

Regulamin

ogólnopolskiego projektu „Akademia Fundacji BOŚ” (dalej jako „Regulamin”)

I. ORGANIZATOR

  1. Organizatorem Projektu „Akademia Fundacji BOŚ” (dalej jako „Projekt”) jest Fundacja Banku Ochrony Środowiska (dalej jako „Organizator”).
  2. Opiekę nad Projektem sprawuje koordynator wyznaczony przez Organizatora.
  3. Projekt jest finansowany przez Fundację Banku Ochrony Środowiska z darowizn przekazanych przez Bank Ochrony Środowiska S.A. oraz Dom Maklerski BOŚ S.A.
  4. Biuro Projektu znajduje się w siedzibie Fundacji Banku Ochrony Środowiska: ul. Żelazna 32, 00-832 Warszawa,
    tel. 507 006 579,
    e-mail: akademia@fundacjabos.pl,
    strona internetowa Projektu: akademia.fundacjabos.pl.
  5. Biuro Projektu jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00-14:00.
  6. Organizator dba o poszanowanie praw dzieci, ochronę ich dóbr osobistych, w tym wizerunku oraz ochronę danych osobowych, w szczególności ustanawiając wysokie standardy w tym zakresie w ramach realizowanych projektów i konkursów skierowanych do dzieci. Zasady ochrony dzieci oraz szczegółowe informacje na temat sposobów zgłaszania wszelkich przejawów krzywdzenia dzieci znajdują się w Polityce Ochrony Dzieci, dostępnej w wersji dla dzieci pod adresem fundacjabos.pl/dokumenty/ pod nazwą: „Polityka Ochrony Dzieci”. Pełną treść Polityki Ochrony Dzieci Organizator udostępnia na życzenie.

II. PATRONI HONOROWI

  1. Projekt został objęty jest patronatem honorowym Ministra Edukacji Narodowej.

III. ZAŁOŻENIA PROJEKTU

  1. Czwarta edycja Projektu jest realizowana w roku szkolnym 2025/2026.
  2. Celem Projektu jest edukacja ekologiczna, w szczególności w zakresie adaptacji do zmian klimatu i transformacji energetycznej oraz szerzenie tej edukacji poprzez:
    1. finansowe wsparcie przyjaznych środowisku wydarzeń edukacyjnych dla dzieci i młodzieży w wieku szkolnym (6-19 lat).
    2. wsparcie merytoryczne dzieci i młodzieży,
    3. wsparcie merytoryczne nauczycielek i nauczycieli, w szczególności realizatorów projektów Fundacji BOŚ.
  3. Projekt ma zasięg ogólnopolski.
  4. Projekt jest skierowany do młodzieży (osoby w wieku od 10 do 24 lat), a także nauczycielek i nauczycieli oraz innych osób, które działają w zakresie edukacji klimatycznej i ekologicznej (dalej jako „Uczestnicy”).
  5. Projekt składa się z dwóch części:
    a. Konkursu grantowego, z którego zwycięzcami zostaje podpisana umowa grantowa,
    b. Bazy wiedzy oraz działań edukacyjnych w tym webinariów edukacyjnych, warsztatów i spotkań eksperckich
  6. Projekt jest prowadzony na stronie internetowej: akademia.fundacjabos.pl (dalej jako „Strona projektu”).
  7. Udział w Projekcie jest bezpłatny.

IV. TERMINARZ

  1. Projekt trwa od października 2025 r. do czerwca 2026 r.
  2. Uczestnicy Projektu w konkursie grantowym:
    1. składają wnioski od października do grudnia 2025 r.,
    2. realizują granty od lutego do czerwca 2026 r.
  3. Terminarz wydarzeń edukacyjnych organizator będzie ogłaszać na bieżąco stronie projektu.
  4. Szczegółowy terminarz znajduje się na stronie Projektu w zakładce TERMINARZ.
  5. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminarza w trakcie trwania Projektu. Zmiany zostaną ogłoszone na stronie Projektu w zakładce TERMINARZ.

V. KONKURS GRANTOWY

A. REJESTRACJA

  1. Uczestnicy w projekcie reprezentują:
    1. Szkołę podstawową lub ponadpodstawową,
    2. Szkołę wyższą,
    3. Jednostkę samorządu terytorialnego lub instytucję jej podległą,
    4. Organizację pozarządową,
      (dalej jako „Placówka”).
  2. W projekcie mogą brać udział zarejestrowane Placówki.
  3. Rejestracja placówki polega na wypełnieniu i przesłaniu formularza rejestracyjnego na stronie projektu (dalej jako „Rejestracja”).
  4. Placówkę rejestruje osoba zatrudniona w placówce (dalej jako „Przedstawiciel”) za zgodą Dyrekcji Placówki w wyznaczonym przez Organizatora terminie.
  5. Dyrekcja Placówki może zmienić Przedstawiciela w każdym czasie poprzez wiadomość e-mail przesłaną na adres: akademia@fundacjabos.pl.
  6. Po rejestracji Przedstawiciel otrzyma wiadomość e-mail z danymi dostępowymi do Konta Placówki na Stronie Projektu. Na Koncie może:
    1. zarządzać zgłoszeniem;
    2. przygotować i złożyć wniosek i sprawozdanie.
  7. W konkursie nie mogą brać udziału pracownicy i pracownice Organizatora oraz członkowie i członkinie ich rodzin.

B. REALIZACJA KONKURSU

  1. Konkurs grantowy składa się z dwóch etapów:
    1. Składanie wniosków, w którym Placówki mogą składać wnioski o grant;
    2. Składanie sprawozdań, które są obowiązkowe dla Placówek, które otrzymały granty.
  2. Dokładne opisy wniosków i sprawozdań oraz formularze do wypełnienia znajdują się na stronie Projektu w zakładce Formularze.
  3. Treść wniosku musi być przygotowana samodzielnie przez Uczestników.
  4. Przedstawiciel przygotowuje i wysyła wniosek i sprawozdanie po zalogowaniu do Konta Placówki w terminie wyznaczonym przez Organizatora. Wnioski i sprawozdania przesłane w innej formie nie będą oceniane.
  5. Przedstawiciel składający raporty w ramach Projektu poświadcza okoliczności w nim wskazane pod rygorem odpowiedzialności cywilnej oraz karnej za złożenie fałszywego oświadczenia wynikającej z art. 233 § 1 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny (tj. z 2024 r., poz. 17 ze zm.).
  6. Zdjęcia dokumentujące realizację zadań, dodane do wniosków i sprawozdań, nie muszą zawierać wizerunków osób. W przypadku gdy będą je zawierały, należy przesłać do organizatora zgody tych osób na wykorzystywanie wizerunku (Załącznik nr 1 i Załącznik nr 2 do Regulaminu).
  7. Przedstawiciel może, wedle swojego wyboru, zamazać lub w inny sposób ukryć wizerunki osób ujawnione na zdjęciach dokumentujących realizację zadań, co nie wpłynie w żaden sposób na ocenę przesłanego wniosku/sprawozdania.
  8. Organizator może wykorzystywać materiały dokumentujące prace uczestników na zasadach wskazanych w punkcie VII. Regulaminu.
  9. We wszelkich materiałach informacyjnych, dotyczących Projektu, publikowanych przez Placówkę i Uczestników w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, LinkedIn) należy oznaczać profil Organizatora: @fundacjabos.

C. WNIOSKI

  1. Wniosek o grant (dalej jako „Wniosek”) składa się z następujących części :
    1. organizator,
    2. opis wydarzenia,
    3. kosztorys wydarzenia i wnioskowana kwota,
    4. przewidywane rezultaty i produkty,
    5. współprace i partnerstwa,
    6. plan działań promocyjnych,
    7. uzasadnienie.
  2. Wnioski są oceniane przez:
    1. Organizatora pod kątem formalnym.
    2. Komisję powołaną przez Organizatora pod kątem merytorycznym. W skład Komisji wchodzą oraz eksperci i ekspertki z zakresu ochrony środowiska i edukacji.
  3. Wnioski przez Komisję są oceniane w dwóch etapach.
  4. W pierwszym etapie każdy wniosek jest oceniany przez 2 członków z Komisji niezależnie.
  5. Komisja ocenia wnioski według następujących kryteriów i punktacji (maksymalnie 20 punktów):
    1. Ogólna ocena projektu – 0-4 pkt;
    2. Zgodność z celami projektu – 0-2 pkt;
    3. Zaangażowanie młodzieży w organizację wydarzenia – 0-2 pkt;
    4. Dobór tematu i walor edukacyjny, w tym udział ekspertów – 0-4 pkt;
    5. Oddziaływanie na społeczność lokalną – 0-4 pkt;
    6. Realność i wykonalność projektu 0-2 pkt;
    7. Efektywność kosztowa 0-2 pkt.
  6. Ocenę wniosku w pierwszym etapie stanowi średnia arytmetyczna z ocen członków Komisji. W przypadku rozbieżności ocen pomiędzy członkami Komisji powyżej 10 punktów, wniosek ocenia 3 członek, a średnia arytmetyczna jest wyciągana z dwóch najbliższych ocen.
  7. W drugim etapie maksymalnie 30 najlepiej ocenionych wniosków, które uzyskały co najmniej 15 punktów z pierwszego etapu jest omawianych na posiedzeniu komisji. W drodze głosowania zostanie przyznanych maksymalnie 20 grantów.
  8. Decyzje Komisji są ostateczne i nie można się od nich odwołać.
  9. Wyniki zostaną opublikowane na stronie projektu w zakładce GRANTY.

D. GRANTY

  1. Organizator przewidział granty dla 20 Placówek, których wnioski zostaną najwyżej ocenione.
  2. Całkowita pula grantów wynosi do 120 000 zł.
  3. Wartość grantu wynosi nie więcej niż 6 000 zł.
  4. Organizator może zdecydować o innym rozdziale grantów lub o zmianie puli grantów.
  5. Granty zostaną przekazane Placówkom na podstawie umów grantowych (dalej jako „Umowa”).
  6. Umowa zostanie podpisana z Placówką (dalej jako „Grantobiorca”) .
  7. Grantobiorca jest zobowiązany do przekazania całości grantu na realizację wydarzenia opisanego we wniosku.
  8. Grant należy wykorzystać w całości zgodnie z kosztorysem, który będzie stanowić załącznik do umowy. Zasady zmian w kosztorysie są określone w umowie.
  9. Organizator przekaże grant na konto bankowe wskazane w Umowie przez Grantobiorcę w ciągu 14 dni od podpisania Umowy.
  10. Granty mogą być wydatkowane na:
    1. realizację autorskich wydarzeń edukacyjnych, w tym organizację spotkań, konferencji, warsztatów itp.;
    2. wynagrodzenie ekspertów;
    3. zakup niezbędnych pomocy dydaktycznych, materiałów, narzędzi, usług ściśle związanych z realizacją wydarzenia opisanego we wniosku;
    4. koszty administracyjne związane z obsługą grantu w wysokości do 10% wartości grantu.
  11. Granty nie mogą być wydatkowane na:
    1. Pozostałe koszty administracyjne;
    2. Wynagrodzenie organizatorów wydarzenia;
    3. Koszty poniesione przed podpisaniem umowy i po jej zakończeniu, nawet jeśli byłyby związane z przedmiotem grantu;
    4. Koszty nieuzasadnione działaniami zespołu;
    5. Koszty niezawarte w kosztorysie załączonym do umowy;
    6. Pokrycie długów, kar i innych obciążeń i roszczeń;
    7. Działalność polityczną i religijną.
  12. Placówka jest zobowiązana do prowadzenia przejrzystej ewidencji księgowej dotyczącej Projektu. Ewidencja księgowa Placówki powinna wyodrębniać koszty i przychody dotyczące realizacji Projektu z podziałem na przychody i koszty finansowane przez Organizatora oraz z innych źródeł. Cała dokumentacja księgowa powinna być przechowywana przez co najmniej pięć lat licząc od końca roku kalendarzowego po zakończeniu realizacji Projektu.
  13. Organizator oraz audytorzy upoważnieni przez Organizatora mają prawo w każdym czasie dokonywać samodzielnie lub przez upoważnionego przedstawiciela, monitoringu na miejscu, mającego na celu kontrolę sposobu realizacji Projektu i wydatkowania środków. Placówka jest zobowiązana umożliwić dokonanie monitoringu oraz zapewnić prowadzącemu monitoring pomoc osoby przygotowującej sprawozdanie z realizacji Projektu.
  14. Placówka jest zobowiązana udostępnić upoważnionym przedstawicielom Organizatora na każde wezwanie wszelkie dokumenty i księgi rachunkowe związane z realizacją Projektu.
  15. Wszelkie materiały informacyjne i publikacje, wydane oraz przekazywane mediom w  ramach Projektu powinny być opatrzone logotypem Organizatora oraz zawierać jedną z poniższych informacji:
    1. Wydarzenie zostało zrealizowane w ramach projektu „Tradycyjny sad”, którego organizatorem jest Fundacja Banku Ochrony Środowiska.
    2. Działanie zostało zrealizowane w ramach projektu „Tradycyjny sad”, którego organizatorem jest Fundacja Banku Ochrony Środowiska.
    3. Materiał powstał w ramach projektu „Tradycyjny sad”, którego organizatorem jest Fundacja Banku Ochrony Środowiska.

E. SPRAWOZDANIA

  1. Sprawozdanie z wykorzystania grantu wraz z rozliczeniem przedstawiciel przesyła w panelu zgodnie z terminarzem projektu.
  2. Sprawozdanie składa się z:
    1. Opisu realizacji i dokumentacja zdjęciowa,
    2. Rozliczenia poniesionych kosztów,
    3. Opisu rezultatów,
    4. Opisu działań promocyjnych i stworzonych materiałów.
  3. Niewykorzystane środki w kwocie do 200 zł brutto włącznie nie podlegają zwrotowi pod warunkiem, że zostaną wykorzystane na działalność statutową Placówki.
  4. Niewykorzystane środki z grantu w kwocie wyższej niż 200 zł brutto podlegają zwrotowi na konto Fundacji, nr: 46 1540 1157 2115 6612 8656 0001. Przelew należy zatytułować następująco:  Akademia Fundacji BOŚ – zwrot.

VI. BAZA WIEDZY

  1. Organizator na stronie projektu udostępnia Bazę wiedzę, z której mogą korzystać uczestnicy projektu, a także realizatorzy innych projektów Fundacji BOŚ.
  2. W skład Bazy wiedzy wchodzą artykuły, poradniki, scenariusze zajęć itp.

A. WEBINARIA

  1. W ramach Bazy wiedzy będą organizowane webinaria na żywo.
  2. Nagrania z webinariów zostaną opublikowane na stronie projektu.
  3. Webinaria będą odbywały w czasie trwania projektu. Ich szczegółowy terminarz zostanie ogłoszony na stronie projektu.
  4. Na każde wydarzenie będzie obowiązywała oddzielna rejestracja, która zostanie ogłoszona nie wcześniej niż miesiąc przed wydarzeniem.
  5. Każda zarejestrowana osoba otrzyma link do połączenia nie wcześniej niż 2 dni przed webinarium.

VII. PRAWA AUTORSKIE

  1. Materiały wytworzone w ramach Projektu (np. zdjęcia) mogą stanowić utwory (dalej jako „Utwór”) w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tj. Dz.U. z 2025 r., poz. 24 ze zm., dalej jako „Ustawa”), wobec czego winny być one wolne od wad prawnych oraz roszczeń podmiotów trzecich. Uczestnicy powinni być wyłącznymi autorami ww. materiałów i muszą im przysługiwać majątkowe prawa autorskie do ww. treści, które nie są ograniczone na rzecz żadnej osoby trzeciej.
  2. Z chwilą przystąpienia do Projektu uczestnik udziela Organizatorowi niewyłącznej, nieodpłatnej i nieograniczonej czasowo oraz terytorialnie (tj. na terytorium całego świata) licencji w odniesieniu do Utworów na następujących polach eksploatacji określonych w art. 50 Ustawy:
    1. trwałe lub czasowe utrwalanie lub zwielokrotnianie w całości lub w części Utworu, jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie, niezależnie od formatu, systemu lub standardu, w szczególności w zakresie utrwalania i zwielokrotniania Utworu lub jego części – wytwarzanie każdą techniką, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową,
    2. wprowadzanie Utworu do pamięci komputera lub innego urządzenia elektronicznego w całości lub w części, czasowe utrwalanie lub zwielokrotnianie takich zapisów, włączając w to sporządzanie ich kopii oraz dowolne korzystanie i rozporządzanie tymi kopiami,
    3. stosowanie, uruchamianie, wyświetlanie, przekazywanie i przechowywanie niezależnie od formatu, systemu lub standardu oraz uzyskiwanie dostępu do Utworu lub jego części,
    4. publiczne rozpowszechnianie, w szczególności udostępnianie w sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym, w tym elektroniczne udostępnianie na żądanie, w szczególności rozpowszechnianie w Internecie oraz w sieciach zamkniętych, niezależnie od metody połączenia tych sieci,
    5. publiczne wystawianie, wyświetlanie i odtwarzanie Utworu lub nośnika, na jakim utrwalono Utwór,
    6. użyczanie egzemplarza lub oryginału Utworu lub nośnika, na jakim utrwalono Utwór,
    7. w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których Utwór lub jego część utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, a także udzielanie licencji, sublicencji, użytkowania, dzierżawy lub w inny sposób udzielanie praw do korzystania z Utworu na wszystkich lub wybranych polach eksploatacji,
    8. tworzenie nowych wersji i adaptacji, w szczególności tłumaczenie, przystosowywanie, zmiana układu lub dokonywanie jakichkolwiek innych zmian lub przeróbek w Utworze, w najszerszym dopuszczalnym prawnie zakresie, a także dokonywanie przedruków całości albo części, oraz rozporządzanie i korzystanie z takich opracowań na wszystkich lub wybranych polach eksploatacji, jak też eksploatację Utworu z innymi utworami, wybranymi przez Organizatora (prawa zależne),
    9. wykorzystywanie Utworu do celów marketingowych lub promocji, w tym reklamy, sponsoringu, promocji sprzedaży, a także do oznaczenia lub identyfikacji produktów i usług oraz innych przejawów działalności, a także dla celów edukacyjnych lub szkoleniowych (w tym: w kanałach komunikacji, na stronach internetowych i profilach w mediach społecznościowych oraz w zgłoszeniach Konkursu do konkursów lub plebiscytów),
    10. a ponadto w odniesieniu do części Utworu stanowiącego artystyczne wykonanie również w zakresie praw określonych w art. 86 ust. 2 Ustawy, zaś w odniesieniu do części Utworu stanowiącego fonogram również w zakresie praw określonych w art. 94 ust. 4–5 Ustawy.
  3. Uczestnik udziela na rzecz Organizatora upoważnienia – z prawem do udzielania dalszych upoważnień – do wykonywania praw osobistych Uczestnika, w tym:
    1. decydowania, czy, kiedy oraz w jakim zakresie rozpowszechniać Utwór, a także decydowania o pierwszym udostępnieniu Utworu publiczności,
    2. dokonywania zmian oraz modyfikacji w zakresie objętym prawem do integralności Utworu, w tym łączenia z innymi utworami lub materiałami,
    3. oznaczania Utworu samodzielnie lub w połączeniu z innymi utworami oraz materiałami, w tym wskazywania, że całość praw przysługuje na rzecz Organizatora lub z pominięciem autorstwa Uczestnika.

VIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Regulamin wraz z załącznikami są jedynymi dokumentami określającym zasady udziału w Projekcie, co oznacza, że wszelkie informacje stanowiące materiały reklamowo-promocyjne mają charakter wyłącznie informacyjny.
  2. Udział w Projekcie oznacza akceptację zasad udziału w Projekcie zawartych w Regulaminie.
  3. Na wniosek Organizatora Uczestnicy zobowiązani jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni, udzielić wszelkich dodatkowych informacji, które są konieczne do oceny prawidłowości wykonywania Projektu.
  4. Przedstawiciel wyraża zgodę na opublikowanie nazwy Placówki oraz miejscowości na stronach internetowych organizatora, w publikacjach wydawniczych Organizatora oraz w innych środkach masowego przekazu, na potrzeby związane z realizacją Projektu.
  5. Organizator nie ponosi kosztów związanych z uczestnictwem w projekcie, poza kosztami wyszczególnionymi w uzgodnionym kosztorysie będącym załącznikiem do umowy w ramach konkursu grantowego.
  6. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za materiały, które nie dotarły do niego z przyczyn od niego niezależnych.
  7. Podanie nieprawdziwych lub niekompletnych danych (zgodnie z polami do wypełnienia znajdującymi się w formularzu) będzie stanowić przyczynę wykluczenia Placówki z projektu.
  8. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za podanie nieprawdziwych danych lub danych osoby trzeciej przez Przedstawiciela.
  9. Organizatorowi służy prawo jednostronnego i natychmiastowego wykluczenia uczestników (Placówek) w przypadku niestosowania się do postanowień niniejszego Regulaminu jak i decyzji Organizatora podjętych na podstawie Regulaminu. Zespoły, które naruszą Regulamin, jak również obowiązujące w Polsce przepisy prawa powszechnego oraz ogólnie przyjęte normy społeczne i obyczajowe, zostaną wykluczone z konkursu. Jest to równoznaczne z rozwiązaniem umowy grantowej w rozumieniu punktu V. Regulaminu.
  10. Projekt pozbawiony jest jakichkolwiek elementów losowości i przypadkowości w uzyskaniu prawa do nabycia grantu , w szczególności Projekt nie jest grą losową, loterią fantową, zakładem wzajemnym, loterią promocyjną, grą której wynik zależy od przypadku, ani żadną inną przewidzianą w ustawie z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (tj.. Dz.U. z 2025 r., poz. 595 ze zm.).
  11. Organizator ma prawo do zmiany postanowień Regulaminu oraz zmiany okresu Projektu w dowolnym momencie, o ile nie wpłynie to na pogorszenie warunków uczestnictwa w Projekcie dotychczasowych uczestników (nienaruszalność praw nabytych na podstawie dotychczasowego brzmienia Regulaminu). Zmiany zostaną ogłoszone na stronie Projektu.
  12. Organizator nie odpowiada za jakąkolwiek szkodę majątkową lub niemajątkową poniesioną przez uczestników w wyniku ich udziału w Projekcie lub w wyniku przyznania lub nieprzyznania im grantu.
  13. Dane osobowe uczestników są przetwarzane zgodnie z Klauzulą informacyjną dotyczącą ochrony danych osobowych, która określa rodzaj danych oraz zakres ich przetwarzania (Załącznik nr 3 do Regulaminu).
  14. Niniejsze brzmienie Regulaminu wchodzi w życie w dniu 15 października 2025 roku.

ZAŁĄCZNIKI

Załącznik nr 1 – Wzór zgody rodzicielskiej na wykorzystanie wizerunku
Załącznik nr 2 – Wzór zgody osoby pełnoletniej na wykorzystanie wizerunku
Załącznik nr 3 – Klauzula informacyjna o ochronie danych osobowych


Aktualizacja: 20.10.2025


Partnerzy

Patron honorowy