Nowy uczestnik Zarejestruj zespół Mam już konto Zaloguj się

Regulamin

ogólnopolskiego konkursu grantowego „Akademia Fundacji BOŚ” (dalej „regulamin”)

I. Organizator

  1. Organizatorem konkursu jest Fundacja Banku Ochrony Środowiska (dalej „organizator” lub „Fundacja”) 
  1. Biuro organizacyjne konkursu znajduje się w siedzibie Fundacji Banku Ochrony Środowiska: 
    ul. Żelazna 32, 00-832 Warszawa 
    tel. 507 006 579 
    e-mail: akademia@fundacjabos.pl 
    www: akademia.fundacjabos.pl 
  1. Biuro jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00 – 14:00. 
  1. Konkurs jest finansowany przez Fundację Banku Ochrony Środowiska z darowizn przekazanych przez Bank Ochrony Środowiska S.A. oraz Dom Maklerski BOŚ S.A. 

II. Cele główne konkursu

  1. Wsparcie uczniów i uczennic, studentów i studentek, którzy i które działają w zorganizowanych grupach np. kołach naukowych lub zainteresowań w zakresie ekologii, klimatologii lub sozologii. 
  2. Zbudowanie zaangażowanej społeczności działającej w wyżej wymienionych obszarach.

III. Partner honorowy

  1. Konkurs „Akademia Fundacji BOŚ” objęty jest patronatem honorowym Ministra Klimatu i Środowiska.
  2. Sponsorem konkursu jest Fundacja Banku Ochrony Środowiska z darowizny przekazanej przez Bank Ochrony Środowiska i Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska.

IV. Adresaci

  1. Społeczność studencka działająca na uczelniach publicznych i niepublicznych związanych z ekologią, klimatologią lub sozologią, której działania rozpoczęły się przed 31 października 2023 r.
  2. Młodzież szkolna i ich opiekunowie/opiekunki działający w zorganizowanych grupach (zespoły, kluby, koła zainteresowań itp.) w szkołach podstawowych, ponadpodstawowych dla młodzieży, ośrodkach kultury, organizacjach pozarządowych związanych z ekologią, klimatologią lub sozologią, których działania rozpoczęły się przed 31 października 2023 r.
  3. Grupy określone w powyższych punktach dalej zwane są “zespołami”.

V. Przedmiot konkursu

  1. W ramach konkursu udzielone zostanie wsparcie w postaci darowizny pieniężnej (dalej „grant”) dla najwyżej ocenionych zespołów działających w obszarach określonych w pkt. II i IV regulaminu.
  2. Od października 2024 r. do września 2025 r. trwa trzecia edycja konkursu.
  3. Zespoły zgłaszane są w następujących kategoriach:
    • A – studenckie koła naukowe (o których mowa w pkt. IV ust. 1 regulaminu);
    • B – grupy młodzieżowe (o których mowa w pkt. IV ust. 2 regulaminu).
  4. Wsparcie finansowe:
    • Grant w maksymalnej wysokości do 10 000 zł otrzyma do 5 zespołów z kategorii A;
    • Grant w maksymalnej wysokości do 5 000 zł otrzyma do 10 zespołów z kategorii B;
  5. Konkurs jest prowadzony na stronie internetowej: akademia.fundacjabos.pl.

VI. Terminarz

  1. Konkurs trwa w okresie: 10.2024 r. – 09.2025 r., przy czym: 
    1. rejestracja – do 14.11.2024 r.;  
    2. składanie wniosków – do 28.11.2024 r.; 
    3. ogłoszenie wyników zwycięskich zespołów – styczeń 2025 r.; 
    4. przekazanie grantów – luty-marzec 2025 r.; 
  2. Szczegółowy terminarz znajduje się na stronie konkursu w zakładce „terminarz”. 
  3. Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminarza w trakcie trwania konkursu. Zmiany będą komunikowane na stronie internetowej konkursu. 

VII. Rejestracja i składanie Wniosków

  1. Rejestracja zespołu oznacza akceptację regulaminu.
  2. Zespół powinien:
    1. rozpocząć działania w obszarach określonych w pkt. II i IV regulaminu przed 31 października 2023 roku.
    2. składać się z minimum 3 osób aktywnie w nim działających,
    3. być pod opieką:
      1. opiekuna naukowego/ opiekunki naukowej studenckiego koła naukowego w przypadku zespołów kategorii A;
      2. nauczyciela/nauczycielki zatrudnionego/zatrudnionej w danej placówce w przypadku zespołów z kategorii B.
  3. Warunkiem uczestnictwa zespołu w konkursie jest:
    1. wybór reprezentanta/reprezentantki zespołu (dalej „lider/liderka”);
    2. rejestracja na stronie internetowej konkursu w terminie określonym w regulaminie;
    3. przesłanie prawidłowo wypełnionego wniosku o grant w terminie określonym w regulaminie.
  4. Liderem/liderką może być:
    1. w kategorii A dowolny członek/członkini zarządu lub opiekun/opiekunka koła naukowego;
    2. w kategorii B osoba zatrudniona w danej placówce lub instytucji będąca opiekunem/opiekunką zespołu.
  5. Do zadań lidera/liderki należy terminowe:
    1. zarejestrowanie zespołu;
    2. wypełnienie i przesłanie wniosku;
    3. dopilnowanie formalności związanych z zawarciem pisemnej umowy darowizny (dalej „umowa”) w przypadku i na skutek przyznania zespołowi grantu w konkursie;
    4. nadzorowanie wydatków z przyznanego grantu zgodnie z postanowieniami umowy;
    5. złożenie sprawozdania.
  6. Lider/liderka podczas rejestracji zespołu, otrzymuje dostęp do panelu lidera/liderki na stronie internetowej konkursu.
  7. W panelu lidera/liderki można:
    1. zarządzać zgłoszeniem;
    2. złożyć wniosek i sprawozdanie.
  8. Zmiana lidera/liderki musi być każdorazowo zatwierdzona przez organizatora.
  9. Z jednej placówki czy instytucji może zgłosić się dowolna liczba zespołów.
  10. Jeden zespół może zgłosić tylko jeden wniosek w danej edycji konkursu.
  11. W konkursie nie mogą brać udziału pracownicy i pracownice organizatora oraz członkowie i członkinie ich rodzin.
  12. Wniosek o grant (dalej „wniosek”) powinien przedstawiać opis działalności zespołu, ze szczególnym uwzględnieniem działalności, o której mowa w pkt. II i IV regulaminu.
  13. Wniosek składa się z następujących części:
    1. opisu historii zespołu;
    2. określenia celów zespołu;
    3. opisu dotychczasowych działań grupy/koła naukowego w obszarach, o których mowa w pkt. II i IV regulaminu;
    4. opisu planowanych działań zespołu w obszarach, o których mowa w pkt. II i IV regulaminu w roku szkolnym/ akademickim 2024/2025 ze szczególnym uwzględnieniem tej części działalności, która zostanie sfinansowana lub dofinansowana z uzyskanego grantu wraz ze wstępnym kosztorysem;
    5. oświadczenie lidera/liderki, że informacje przedstawione we wniosku są zgodne ze stanem faktycznym w formularzu znajdującym się w załączniku nr 1 do regulaminu.

VIII. Ocena wniosków i wyniki

  1. Wnioski są oceniane przez komisję konkursową (dalej „komisja”) powołaną przez organizatora. W jej skład wchodzą przedstawiciele i przedstawicielki Fundacji oraz eksperci i ekspertki z zakresu ochrony środowiska i edukacji.
  2. Wnioski są oceniane w dwóch etapach.
  3. W pierwszym etapie wnioski oceniane są przez grono sędziowskie według następujących kryteriów:
    1. zgodności celów grupy/ koła naukowego z tematyką konkursu;
    2. zgodności dotychczasowych działań grupy/ koła naukowego z tematyką konkursu;
    3. zgodności planowanych działań w roku akademickim/ szkolnym 2024/2025,
      które będą sfinansowane lub dofinansowane z grantu z tematyką konkursu.
    4. spójności dotychczasowych i planowanych działań.
  4. W drugim etapie wnioski omawiane są na posiedzeniu komisji. Na posiedzenie kierowane są najlepsze wnioski, maksymalnie 10 z kategorii A i 20 z kategorii B.
  5. Na posiedzeniu komisji będą wybrane maksymalnie 5 w kategorii A i 10 w kategorii B oraz będą określone wysokości przyznanych grantów.
  6. Decyzje komisji są ostateczne i nie można się od nich odwołać.
  7. Wyniki konkursu będą publikowane na stronie projektu w zakładce „granty”.

IX. Granty

  1. Pula grantów wynosi maksymalnie 120 000 zł.  
  2. Nagrodzone zespoły otrzymają granty o maksymalnej wysokości: 
    1. 10 000 zł w kategorii A (maksymalnie 5);
    2. 5 000 zł w kategorii B (maksymalnie 10). 
  3. Dodatkowo 3 zwycięskie zespoły z poprzedniej edycji konkursu, których sprawozdania zostały najlepiej ocenione i złożą wniosek w bieżącej edycji konkursu, otrzymają  granty, przy czym:
    1. w kategorii A zostanie przyznany 1 grant w maksymalnej wysokości 10 000 zł,
    2. w kategorii B zostaną przyznane 2 granty w maksymalnej wysokości 5 000 zł.
  4. Organizator może zdecydować o innym rozdziale grantów, zmianie liczby nagrodzonych zespołów lub o zmianie puli grantów. 
  5. Granty zostaną przekazane na podstawie umowy darowizny. 
  6. Umowa zostanie podpisana z placówką lub instytucją (dalej „grantobiorca”), w której działa zespół, niezwłocznie po ogłoszeniu wyników. 
  7. Grantobiorca jest zobowiązany do przekazania całości otrzymanych środków pieniężnych na działalność zespołu w obszarach, o których mowa w pkt. II i IV regulaminu. 
  8. Grant musi być wydatkowany zgodnie z kosztorysem wykorzystania grantu, który będzie stanowić załącznik do umowy. 
  9. Grant zostanie przekazany na konto bankowe wskazane w umowie przez grantobiorcę w ciągu 14 dni od podpisania umowy. 
  10. Granty mogą być wydatkowane na bieżącą działalność zespołu w obszarach, o których mowa w pkt. II i IV regulaminu, w szczególności na: 
    1. realizację autorskich projektów edukacyjnych, kulturowych, społecznych i medialnych, w tym organizację spotkań, konferencji, warsztatów, szkoleń itp.; 
    2. udział w szkoleniach, warsztatach, konferencjach, targach itp.; 
    3. zakup niezbędnych pomocy dydaktycznych, materiałów, narzędzi, urządzeń, oprogramowania lub usług ściśle związanych z realizacją planowanych działań opisanych w wnioskach o grant 
    4. w kategorii A na realizację autorskich projektów naukowych i badawczych, w tym: 
      1. prowadzenie badań i upowszechnianie wyników badań naukowych; 
      2. działalność dydaktyczną oraz popularyzującą naukę; 
      3. realizację przedsięwzięć o charakterze wdrożeniowym lub prototypowym; 
      4. realizację publikacji lub przygotowania do realizacji publikacji naukowych bądź popularnonaukowych.
  11. Zespół, któremu przyznano grant, może publikować informacje o realizacji działań związanych z otrzymaniem grantu w materiałach promocyjnych, mediach społecznościowych, na stronach www. Informację tę należy opatrzyć logotypem Fundacji BOŚ. Wzór znakowania zostanie określony na stronie internetowej konkursu. 
  12. Wszystkie materiały, które będą zawierały logotyp Fundacji, przed publikacją muszą uzyskać akceptację organizatora. Materiały należy przesłać na adres: akademia@fundacjabos.pl 
  13. Granty nie mogą być wydatkowane na: 
    1. wynagrodzenie opiekuna/opiekunki, lidera/liderki i członków/członkiń zespołu; 
    2. opłaty administracyjne (np. media, czynsze), koszty księgowości, obsługi prawnej itp.; 
    3. koszty poniesione przed podpisaniem umowy i po jej zakończeniu, nawet jeśli byłyby związane z przedmiotem grantu; 
    4. koszty nieuzasadnione działaniami zespołu; 
    5. koszty niezawarte w kosztorysie załączonym do umowy; 
    6. pokrycie długów, kar i innych obciążeń i roszczeń; 
    7. działalność polityczną i religijną. 

X. Sprawozdanie

  1. Ze sposobu wydatkowania grantu zespół przesyła rozliczenie w sprawozdaniu. 
  2. Sprawozdanie z wykorzystania grantu należy złożyć w panelu lidera/liderki do 28 sierpnia 2025 roku. 
  3. Do złożenia sprawozdania zobligowany/ zobligowana jest lider/liderka. 
  4. Sprawozdanie składa się z: 
    1. opisu przeprowadzonych działań i osiągniętych efektów; 
    2. dokumentacji zdjęciowej z przeprowadzonych działań; 
    3. zestawienia poniesionych kosztów wraz ze skanami rachunków dokumentującymi wykorzystanie grantu. 
  5. Zdjęcia dokumentujące realizację działań, dodane do sprawozdań, nie muszą zawierać wizerunków osób. W przypadku gdy będą je zawierały, należy przesłać do organizatora zgody tych osób na wykorzystywanie wizerunku (załącznik nr 2 do Regulaminu).
  6. Uczestnicy/uczestniczki mogą, wedle swojego wyboru, zamazać lub w inny sposób ukryć wizerunki osób ujawnione na zdjęciach dokumentujących realizację działań, co nie wpłynie w żaden sposób na ocenę przesłanego sprawozdania.
  7. Organizator może wykorzystywać zdjęcia dokumentujące prace zespołów i nie stanowiące utworów, w celu promocji konkursu w swoich kanałach komunikacji na stronach internetowych i profilach w mediach społecznościowych oraz w zgłoszeniach konkursu do konkursów lub plebiscytów.
  8. Niewykorzystane środki z grantu w kwocie wyższej niż 1,50 zł brutto podlegają zwrotowi na konto Fundacji, nr: 46 1540 1157 2115 6612 8656 0001. Przelew należy zatytułować następująco: Akademia Fundacji BOŚ – zwrot
  9. Zespół zobowiązany jest do udostępnienia oryginałów rachunków, jeżeli organizator o to wystąpi. 
  10. Sprawozdania są oceniane i rozliczane przez komisję według następujących kryteriów: 
    1. poprawność formalna i merytoryczna sprawozdania, 
    2. zgodności podejmowanych działań z wnioskiem, 
    3. spójność i celowość podejmowanych działań, 
    4. osiągnięte efekty i wartość działań. 
    5. zgodność poniesionych kosztów z kosztorysem z umowy. 
  11. Zespoły, których sprawozdania zostaną najwyżej ocenione (maksymalnie 1 z kategorii A i maksymalnie 2 z kategorii B) przez komisję otrzymają granty w kolejnej edycji konkursu, jeśli zarejestrują się i złożą wniosek. 
  12. Wyniki będą publikowane na stronie konkursu w zakładce „granty”. 
  13. Decyzje komisji są ostateczne i nie można się od nich odwołać. 

XI. Postanowienia ogólne

  1. Udział w konkursie jest bezpłatny.  
  2. Organizator nie ponosi kosztów związanych z uczestnictwem zespołów w konkursie poza kosztami wyszczególnionymi w uzgodnionym kosztorysie będącym załącznikiem do umowy.  
  3. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za materiały, które nie dotarły do niego z przyczyn od niego niezależnych.  
  4. Organizator będzie uprawniony do zamieszczenia na swojej stronie internetowej danych zwycięskich zespołów (w tym: nazwy zespołu, nazwy organizacji, w której zespół działa, imię i nazwisko lidera/liderki, miejscowość).  
  5. Podanie nieprawdziwych lub niekompletnych danych (zgodnie z polami do wypełnienia znajdującymi się w formularzu) będzie stanowić przyczynę wykluczenia zespołu z konkursu.   
  6. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za podanie nieprawdziwych danych lub danych osoby trzeciej przez lidera/liderkę. 
  7. Naruszenie regulaminu konkursu lub powszechnie obowiązujących w Polsce przepisów prawa albo ogólnie przyjętych norm społecznych i obyczajowych, będzie stanowić przyczynę wykluczenia zespołu z konkursu.   
  8. Organizator zastrzega sobie prawo zmiany regulaminu w trakcie trwania konkursu, o której to zmianie poinformuje zespoły biorące udział w konkursie. 
  9. Dane osobowe uczestników i uczestniczek są przetwarzane na zasadach określonych w Informacji o przetwarzaniu danych osobowych, która określa w szczególności rodzaj danych oraz zakres ich przetwarzania (Załącznik nr 3 do regulaminu).
  10. Fundacja dba o poszanowanie praw dzieci, ochronę ich dóbr osobistych, w tym wizerunku oraz ochronę danych osobowych, w szczególności ustanawiając wysokie standardy w tym zakresie w ramach realizowanych projektów i konkursów skierowanych do dzieci. Zasady ochrony dzieci oraz szczegółowe informacje na temat sposobów zgłaszania wszelkich przejawów krzywdzenia dzieci znajdują się w naszej Polityce Ochrony Dzieci, dostępnej w wersji dla dzieci pod adresem https://fundacjabos.pl/dokumenty/ pod hasłem „Polityka Ochrony Dzieci”. Pełną treść Polityki Ochrony Dzieci udostępniamy na życzenie.

Załączniki


Partnerzy

Patron honorowy

Zapraszamy na naszą stronę na Facebooku: FB/fundacjabos